KÖPINFORMATION

Dessa köpvillkor gäller när du som kund gör en beställning via www.dacilia.se.

Samtliga varor hos DACILIA anges inklusive moms.
Det totala priset för hela din beställning inklusive frakt hittar du i varukorgen.

Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser.

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
OLLIVIN STOCKHOLM AB
Fridhemsgatan 41
11246 STOCKHOLM
Organisatiosnummer: 559139-8432

Mail: info@dacilia.se

www.dacilia.se

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.
Fakturan skickas ut via mail i samband med att dina varor skickats.
Du kan även välja att betala med Swish.

För att genomföra ett köp på vår hemsida måste du godkänna våra villkor. Godkännandet sker i samband med köpet.

Genom godkännandet accepterar du våra villkor och samtycker till hanteringen av cookies och personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

Avtal om köp ingås i samband med att DACILIA bekräftar ordern genom att skicka en orderbekräftelse via e-post till den angivna e-postadressen vid ordertillfället.

Spara orderbekräftelsen för eventuell kontakt med vår kundservice.

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikel- och prisinformation och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

Informationen inkluderar, men är inte begränsad till priser, leveranstid, lagerstatus, produktbeskrivning och produktbilder.

Vi förbehåller oss rätten att justera din beställning efter att beställning är lagd.
Situationen inkluderar, men är inte begränsad till om du har uppgivit felaktiga uppgifter i webbshopen, per telefon eller e-post.

Vi förbehåller oss även rätten att annullera en lagd order inom 90 dagar från den dag då ordern registrerats, till följd av exempelvis leveranshinder eller prishöjning hos leverantör.

Om betalning för annullerad order redan skett betalar vi tillbaka summan snarast, eller senast 30 dagar efter annullering.

BETALNING & PRISER

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden.
Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:
Klarna Checkout (kortbetalning, direktbetalning, faktura och delbetalning)
Swishbetalning

Läs mer om villkoren för Klarna Checkout
Läs mer om Klarnas dataskyddspolicy
Du har som kund möjlighet att välja betalsätt mellan kort, direktbetalning, faktura eller avbetalning hos Klarna.

Om du aldrig tidigare handlat av Klarna görs det vid köptillfället en mikroupplysning för att kontrollera din kreditvärdighet.
Samtliga inhämtade uppgifter behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.

För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, såsom kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig.

Mer information om Klarna kan du hitta här.
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.

Swishbetalning
Om du väljer att betala med Swish öppnas appen automatiskt upp och du får godkänna köpet med ditt Bank-ID.

Vi reserverar oss för slutförsäljning och lagerhållning hos våra leverantörer samt för eventuella felaktiga prisangivelser.

Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad.
Detta beror då på att varan för närvarande ej finns i lager eller att leveransen är försenad.
Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar.

Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

DELIVERIES

HEMLEVERANS PAKET MED DHL
Leverans till dörren med DHL.
Fraktkostnaden är 60 kr och fraktfritt för ordrar över 500 kr i Sverige.

UTLÄNDSKA BESTÄLLNINGAR
Fraktkostnaden är 100 kr och fraktfritt för orders över 800 kr Finland, Tyskland, Österike, Nederländerna, Danmark, Italien och Belgien.

När paketet ankommit till terminalen får du en sms-avisering.
Du får då välja mellan några olika tider för leverans. Cirka 15-30 minuter före leveransen blir du uppringd av DHL-chauffören.

När skickar vi dina varor?
Normalt skickar vi dina varor inom 1-3 arbetsdagar från beställning (Sverige) och 3-5 arbetsdagar från beställning (Finland, Tyskland, Österike, Nederländerna, Danmark, Italien och Belgien).

I samband med att din order lämnar vårt lager får du ett leveransbekräftelsemail.
Kontakta oss om du inte har fått detta mail inom 3 arbetsdagar efter lagd order.

Avvikande leveranstid
Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel.
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post.

Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning.

Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja sina åtaganden till oss.
Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Skadat gods?
Vi ber dig att kontrollera att försändelsen är intakt och att varorna är oskadda.
Skulle försändelsen vara skadad ber vi dig att på plats kontrollera att allt finns med i paketet.

Vid avvikelse vill vi att du gör en reklamation på plats och kontaktar oss.

Spara alltid emballage och flaska/burk/påse och dokumentera skadan (fotografera).
Vi behöver detta för reklamation till transportören.

ANNAN LEVERANSADRESS
Om du vill att vi levererar till en annan adress än din egen kan du välja att lägga in en alternativ leveransadress i kassan.
Det kan vara en alternativ egen adress eller någon annans adress.

UTLANDSBESTÄLLNINGAR
Eftersom andra fraktbestämmelser gäller och andra fraktkostnader tillkommer vid leverans till utlandet och det i nuläget inte finns någon möjlighet att anpassa fraktkostnaden efter verklig kostnad kan du som är bosatt utanför Sverige idag inte handla hos oss.

Skulle du ändå vilja beställa våra produkter till utlandet mot en extra kostnad (frakt, tull etc) är du välkommen att höra av dig genom att maila oss på: info@dacilia.se för en alternativ lösning.

EJ UTHÄMTADE VAROR
Ditt paket ligger kvar hos DHLs ombud i 14 dagar från ankomstdagen. DHL aviserar dig via sms, mail eller brev beroende på vad du har valt.
Efter några dagar skickar DHL en påminnelse att ditt paket finns hos ombudet.

Om du inte hämtar paketet inom 14 dagar går det i retur till oss. Paket som inte hämtas ut debiteras dig som kund med 59 kr.

RETURRÄTT

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning.

Observera att detta endast gäller vid köp via webbshopen, www.dacilia.se och EJ vid exempelvis företagsbeställningar som sker vid direktkontakt med oss på DACILIA.

Du har alltid rätt att häva ditt köp utan kostnad om varan är slut eller vid förseningar.

Ångerrätten gäller ej om varans förpackning på något sätt öppnats eller om den använts.

Du står själv för returfrakten. Packa varan/varorna på tillfredsställande sätt (på motsvarande sätt som du tog emot dem från oss).

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad eller på något sätt använd betalar vi inom 30 dagar tillbaka det belopp du betalat eller korrigerar din faktura.

Vi garanterar att de varor du köper hos oss håller god kvalitet och är oskadade. Om något händer på vägen vid frakt eller om varans innehåll är defekt har du självklart returrätt eller rätt till återbetalning.

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara vill vi att du kontaktar oss så snart som möjligt.

Vill du reklamera en vara skall detta ske inom 14 dagar för en fellevererad vara samt inom 2 månader för en reklamation.
Vi står för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

Vid skada eller annan av oss godkänd anledning till återköp returnerar du varan eller får pengarna tillbaka.

Vi gör en bedömning och kommer överens om vad som är lämpligt i varje enskilt fall.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Samtliga livsmedelsprodukter måste returneras i obruten förpackning.

Returer skickas till:

Elogistik Marknadsservice AB/Dacilia
Fabriksgatan 3
533 33 Götene

ÅTERBETALNING

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

INTEGRITETSPOLICY

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig.

Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Har du frågor kring beställning, betalning och leverans?

Kontakta Davide och Cecilia
E-post: info@dacilia.se